Een sombere markt weerhoudt liefhebbers er niet van om te dromen van een nieuwe moto. Veel motorrijders gaan helemaal op in hun passie en vergapen zich aan de meest aantrekkelijke tweewielers.

Eén van de blikvangers dit jaar is ongetwijfeld het relatief onbekende Italiaanse bedrijf CR&S. Elke moto wordt ambachtelijk gebouwd in Milaan volgens de wensen van de klant, met als resultaat een unieke en exclusieve tweewieler, zowel qua stijl, kwaliteit van de onderdelen als zorg bij de assemblage.

In een heel andere klasse doen de schoonheden van Milwaukee nog altijd dromen. Harley-Davidson heeft zich al enkele jaren verdiept in personalisering en neemt in zijn catalogus beperkte series op onder de noemer CVO (Custom Vehicle Operations). Deze uitzonderlijke moto's zijn gebaseerd op bestaande modellen en krijgen meestal een grotere cilinderinhoud, een gepersonaliseerde lak en talrijke accessoires uit het heel ruime aanbod aan onderdelen en toebehoren van de constructeur.

Hoewel ze veel rationeler zijn, spreken ook de BMW K1600 GT en GTL tot de verbeelding met een geweldige zescilinder-in-lijn, een garantie voor exclusief rijplezier voor een prijs die al bij al redelijk blijft. 

De gedroomde moto kan ook uit onverwachte hoek komen: het rijplezier van oude motorfietsen kan meer dan één liefhebber nog altijd bekoren. Kawasaki heeft dat goed begrepen en toont de geweldige W800, die over alle charmes beschikt van een moto uit de jaren zestig. Of wat dacht je van een kitcherige geel-zwarte Ural-zijspan met zwart-wit dambordmotief? Dromen hoeven niet altijd duur te zijn.