Door de GT-R te lanceren schudde Nissan het wereldje van de supersportievelingen door elkaar met een bijzonder geslaagd product. "Alles kan beter", lijkt het devies van het merk te zijn want jaar na jaar klimt de GT-R wat hoger op de ladder op zoek naar perfectie.
Vermogen
De GT-R begon zijn carrière met 485 pk, wat al snel steeg tot 530 pk en nu zelfs 550 pk. De 3.8 V6 blaast harder dan ooit. De ingenieurs hebben hiervoor het inlaatkanaal en de uitlaat verbeterd. Het koppel zou niet misstaan in een Caterpillar: 632 Nm.
De aanpassingen beperken zich niet tot de motor. De versnellingsbak werd herzien en de transmissie kreeg een 'autosportbehandeling'. De remschijven zijn optioneel van keramiek en carbon en de ophanging werd verder verfijnd. De puntjes op de i zetten, heet dat dan.
Om te bewijzen dat de GT-R in de eerste plaats een GT is, verbeterde Nissan het comfort van zijn bolide met een Bose-stereo en een achteruitrijcamera.