Hidemi Sasaki, Nissan's Product Planning General Manager, legt hun filosofie uit: “De generatie die nu zijn rijbewijs behaalt, is voortdurend verbonden met zijn vrienden via verschillende toestellen, sociale netwerken, enz. Wat deze generatie bezig houdt, is het vastleggen van ervaringen aan de hand van foto’s en video’s en het delen van deze beelden. Hun netwerk reageert met ‘likes’ en met reacties. Het gaat niet zozeer om het feit dat de ervaring fysiek of virtueel werd beleefd. Alles draait om het delen.” Sasaki heeft het dan enkel over de jongerengeneratie in Japan, maar deze analyse zal ook deels van toepassing zijn voor heel wat jongeren elders in de wereld.
Schermen à volonté
Vertrekkende vanuit deze doordachte filosofie, heeft Nissan een concept ontwikkeld dat connectiviteit als prioriteit nummer 1 heeft. De wagen is in staat om autonoom te rijden en verheft zo de bestuurder van zijn taak om te rijden. In plaats van te rijden beschikken de inzittenden over talloze schermen waarmee ze continu in verbinding kunnen blijven met hun netwerk.
Gepersonaliseerde stoelen
Het hoogtepunt is zonder twijfel het interieur dat zich kan aanpassen aan de gemoedstoestand van de inzittenden. Alles is mogelijk, gaande van lichteffecten tot gepersonaliseerde projecties op de stoelen en op het dashboard.