Tegenwoordig zie je door het bos van de diverse SUV’s de bomen niet meer. Daarom geven we jullie nog even mee dat de X-Trail geen ‘showbak’ is maar een echte alle-terreinwagen. Hij heeft niets gemeen met de Juke of de Qashqai, die eerder de kaart van de chique stadswagen trekken. Bij de X-Trail kun je trouwens niet voor tweewielaandrijving kiezen: vierwielaandrijving is standaard.

Binnen en buiten

Zoals gewoonlijk wordt bij een facelift vooral de voor- en de achterzijde aangepakt. Radiatorrooster, bumpers en lichten zijn nieuw. In de achterlichten duiken enkele leds op, die deze avonturier een sympathiek high-techtintje bezorgen.

Binnenin is de verbeterde kwaliteit van de materialen duidelijk merkbaar en ook het instrumentenbord werd vernieuwd. Afsluiten doen we met nieuwe velgen van 17- en 18-duim. Voor koukleumen is er goed nieuws: ook de achterbank is nu verwarmbaar.

Lager verbruik

Onder de motorkap vinden we nog altijd de 2.0 dCi dieselmotor van 150 pk terug. Die werd wel verfijnd, waardoor hij minder verbruikt en schoner is. Zo beantwoordt de X-Trail nu ook aan de Euro 5-normen. Tot slot verbeterden de ingenieurs de aerodynamica, wat het verbruik nog wat vermindert.