Maserati maakt deel uit van het selecte gezelschap van GT-constructeurs met een indrukwekkende stamboom. Van de andere kant is er Novitec. De Duitse tuner heeft zich gespecialiseerd in wat je noemt “hogere motorvermogens”. De vraag is of de symbiose van beiden geen afbreuk zal doen aan de natuurlijke elegantie van de Italianen.
Weinig modificaties…
In tegenstelling met de meeste van zijn collega's heeft Novitec heeft de fout niet gemaakt om de knappe Gran Turismo met een Mad Max-kit te verkrachten. Toch hebben ze enkele accenten aangebracht. Zo is de dorpel nu uit carbon, werd er vooraan en achteraan een spoiler gemonteerd en werden vooraan 20-duimers gemonteerd, terwijl achteraan 21-duimsvelgen de dienst uit maken.
Eenvoudige middelen…
Novitec vertrok van de S-versie, die met een 440 pk sterke V8 van 4,7 liter al niet slecht voorzien is. De Duitsers grepen naar eenvoudige middelen om het vermogen een serieuze boost te geven. Een paar turbo's, een aangepaste uitlaat en een nieuw motorbeheer zorgen ervoor dat met 600 pk de achterwielen wat om handen hebben.