Wim Bervoets

7 JAN 2019

Officieel: de Lamborghini Huracán EVO is een agressief baasje

Lamborghini heeft zijn Huracán gefacelift. De Italiaanse supercar krijgt niet alleen een gewijzigd uiterlijk en meer vermogen, maar ook een nieuwe sturing voor zijn rijparameters.

%%pbox_01%%

De Italiaanse constructeur gaf zijn klanten al een klein voorsmaakje van de facelift voor de Huracán via enkele teaserbeelden. De modelupdate is geen verrassing: recent kreeg de technisch verwante Audi R8 ook een facelift en meer vermogen.

De nieuwe Huracán, die de naam ‘Huracán EVO’ krijgt, heeft een hertekende voorbumper en gewijzigde splitter, met forsere luchtinlaten. In profiel krijgt de Lamborghini eveneens nieuwe luchtinlaten, en frissere velgdesigns. Achteraan springt vooral de sportuitlaat in het oog, die hoger gemonteerd wordt, en krijgt de Huracán EVO een geïntegreerde spoiler boven het derde remlicht. Binnenin vervangt een 8,4 duim groot touchscreen de meeste knoppen voor het bedienen van infotainment, zetel en klimaatregeling. Navigatie, stembediening en Apple CarPlay zijn in de connectiviteit inbegrepen.

%%pbox_02%%

Onder de motorkap krijgt de atmosferische 5.2 V10 meer vermogen: het aantal paarden stijgt tot 640 pk en het koppel bedraagt 600 Nm. Op die manier moet de Lamborghini Huracán EVO naar 100 km/u sprinten in 2,9 seconden en doorrazen tot meer dan 325 km/u. Om dat vermogen aan de grond te krijgen, werd het chassis technologischer, met een centraal besturingssysteem dat adaptieve dempers, de dynamische stuurinrichting en rijparameters aanstuurt, en ook achterwielsturing.

%%pbox_03%%

Advertentie
Advertentie
Advertentie