Zoals Hyundai al in een teaser aankondigde laat het merk het segment van de stadsauto’s niet links liggen. In Frankfurt laat Hyundai de derde generatie van de i10 zien. Vergeleken met zijn voorganger valt die op door zijn sportievere stijl en hoekigere proporties. Het dak is 2 centimeter lager, de vleugels 2 centimeter breder. Om de stijl nog meer te benadrukken, kan het dak in een rode of zwarte contrastkleur worden gekozen.
Met 3,67 meter blijft hij nog steeds compact, maar hij kan worden besteld met vier of vijf plaatsen. Met 252 liter is de koffer nog vrij ruim voor zijn segment, en die is dankzij een 3 centimeter lagere laaddrempel ook praktischer.
De i10 mikt ook op connectiviteit. Op de topversies zien we een groot scherm van 8 duim dat alle mogelijke verbindingen aanbiedt, en dat ook als achteruitrijcamera dient. Een inductielader voor smartphones wordt ook aangeboden.
Voor een stadsauto beschikt de Hyundai i10 over redelijk wat rijhulp. Afhankelijk van de uitvoering is er een automatische noodremhulp met voetgangerherkenning, rijstrookassistentie, vermoeidheidsherkenning, verkeersbordherkenning en zijn er automatische grootlichten.
Bij de lancering is de nieuwe i10 er met twee benzinemotoren: een 1.0 MPI-driecilinder van 67 pk en een 1.2 MPI-viercilinder van 84 pk. Beide motoren zijn er ofwel met manuele vijfbak, ofwel met gerobotiseerde vijfbak.