20210422092222hondahr-ev(1).jpg

Begin dit jaar onthulde Honda de originele look van zijn nieuwe HR-V. Die nieuwe generatie wordt vooral gekenmerkt door zijn radiatorrooster in koetswerkkleur, maar hij wil ook wat ‘avontuurlijker’ ogen dan zijn voorganger dankzij een iets grotere bodemvrijheid (+ 10 millimeter). Tegelijk ziet hij er ook wat sportiever uit, dankzij een 20 millimeter lager dak en standaard velgen van 18 duim.

20210422092224hondahr-ev(2).jpg
20210422092222hondahr-ev(3).jpg

Meer in het algemeen richt de HR-V zich nog steeds tot klanten op zoek naar een praktische SUV. Zo behoudt hij zijn Magic Seat, een achterbank waarvan de zitting omhoog kan worden geklapt en die naar beneden zakt wanneer je de rugleuning naar voren vouwt zodat een grote vlakke laadvloer vrijkomt.

20210422092222hondahr-ev(4).jpg

Terwijl de nieuwe HR-V even groot is als zijn voorganger, is het interieur ruimer geworden, met tot 35 meer beenruimte voor de passagiers op de achterbank

20210422092223hondahr-ev(5).jpg

Maar wij zaten vooral te wachten op de officiële bekendmaking van de technische fiche van de nieuwe HR-V. Honda bevestigt vandaag dat hij een hybride aandrijflijn krijgt op basis van een 1.5-benzinemotor en twee elektromotoren. In de meeste situaties rijdt de auto puur elektrisch en put hij stroom uit de batterij, of wordt de benzinemotor ingezet als generator. Bij hogere snelheden wordt de verbrandingsmotor rechtstreeks aan de wielen gekoppeld, net zoals in de Jazz en de CR-V met hybride technologie.

In de HR-V ontwikkelt het geheel 131 pk en 253 Nm.

20210422092223hondahr-ev(6).jpg

De nieuwe HR-V e:HEV komt eind 2021 op de markt in Europa.