In tegenstelling tot de nieuwe Toyota Yaris en Honda Jazz, die voor een hoge mate van hybridisering kiezen, zet de Hyundai i20 voor zijn nieuwe leven in op microhybridisering onder 48 volt. De 1.0 T-GDi (turbobenzine) krijgt dat systeem als optie in zijn versie van 100 pk en standaard in die van 120 pk. De milde hybride is te combineren met een manuele zesbak of de 7DCT-bak met dubbele koppeling. In het eerste geval heet het systeem dan iMT, voor Intelligent Manual Transmission, en kan het de motor van de transmissie loskoppelen wanneer de bestuurder gas lost zodat de auto in vrijloop kan verderrollen.
Voor de volledigheid vermelden we nog dat er ook een atmosferische 1.2-benzine met 82 pk verkrijgbaar is als instapversie, maar dat de nieuwe i20 geen dieselmotoren meer biedt.
Lager en breder
Uiterlijk onderscheidt de i20 zich door zijn designtaal met de naam ‘Sensuous Sportiness’. Hij is het eerste Hyundai-model dat deze stijl in Europa mag introduceren. In vergelijking met de uitgaande generatie is de nieuwe i20 lager (-24 millimeter), breder (+30 millimeter) en een heel klein beetje langer (+5 millimeter). De wielbasis van haar kant groeit met 10 millimeter. De koffer krijgt er 25 liter bij zodat die nu 351 liter slikt.
Moderne uitrusting
Hyundai publiceert nog geen interieurfoto’s van de nieuwe i20, die officieel te zien zal zijn op het salon van Genève begin maart. We verwachten in elk geval een nieuw digitaal instrumentenbord van 10,25 duim en een aanraakscherm van 10,25 duim die “grafisch gecombineerd” zijn. Verder beloven de Koreanen een top-connectiviteit (met de eigen BlueLink-technologie) en een volledige veiligheidsuitrusting.