Jean-Francois Christiaens

5 MRT 2019

Officieel: Mazda CX‑30, SUV voor de gulden middenweg

De Mazda CX-3 te klein en de CX-5 te groot? Dan is dit de CX-30, de nieuwe Japanner die daar perfect tussen past.

20190305135922mazda-cx-30at2019gims1.jpg

Met zijn 4,39 meter zet de Mazda CX-30 zich naast de Seat Ateca (4,36 meter), Nissan Qashqai (4,39 meter) en Peugeot 3008 (4,45 meter). Zijn stijl is sportiever dan die van de klassieker getekende CX-5.

20190305135924mazda-cx-30at2019gims2.jpg
20190305135923mazda-cx-30at2019gims6.jpg

Praktisch bedraagt het koffervolume van de CX-30 430 liter. Op het dashboard staat een 8,8 duim infotainmentscherm dat compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto. Heel wat technologie komt rechtstreeks van de Mazda 3, waaronder elektronische rijhulp die de Japanners bundelen onder de noemer “i-Activsense”.

20190305135924mazda-cx-30at2019gims18.jpg

De CX-30 gebruikt trouwens dezelfde benzine- en dieselmotoren als de Mazda 3. Waaronder de nieuwe Skyactiv-X, de “revolutionaire” motor die de zuinigheid van een diesel combineert met de voordelen van een benzine. De CX-30 zal er zowel met voor- als vierwielaandrijving zijn.

20190305135923mazda-cx-30at2019gims14.jpg
20190305135924mazda-cx-30at2019gims15.jpg

Advertentie
Advertentie
Advertentie