Net als andere recente Porsches als de Cayenne en Panamera krijgt de nieuwe Macan een lichtstrook op de achterkant. Voor de rest blijven de looks trouw aan het model dat in 2014 werd voorgesteld en meer dan 350.000 klanten kon overtuigen. Naar Porsche-normen is dat een bestseller. Vooraan komen er trouwens standaard led-koplampen, en de Macan krijgt nieuwe koetswerkkleuren.

Moderner PCM

Binnenin valt vooral het nieuwe “Porsche Communication Management” (PCM) op, dat de connectiviteit voor zijn rekening neemt. Dat staat boven de middentunnel en centrale ventilatiemonden en ziet zijn grootte toenemen tot 11 duim. De nieuwe Macan krijgt optioneel het “GT Sport”-stuur met “Sport Response Button”, dat in combinatie met het Sports Chrono Package bliksemsnelle inhaalmaneuvers oplevert.

Nieuwe uitrusting

Porsche deelt mee dat de Macan nieuwe uitrusting krijgt, zoals een verwarmde voorruit en ionisator die de luchtkwaliteit aan boord verbetert en bijzonder populair is in Azië. De Macan krijgt ook een Traffic Jam Assist die in files werkt tot een snelheid van 60 km/u.

Verbeterd chassis

Sinds zijn lancering zijn er veel premiumconcurrenten bijgekomen, maar de Macan krijgt een verbeterd chassis om zijn status als sportieve SUV te verbeteren. De verbeteringen zorgen voor meer stabiliteit en comfort, terwijl nieuwe banden meer zijdelingse grip moeten opleveren voor meer rijplezier.

Geduld

De Macan die in Shanghai getoond wordt, is uitsluitend bedoeld voor de Chinese markt (die meer dan 100.000 van de 350.000 verkochte exemplaren voor zijn rekening neemt). Voor technische details over de versie voor onze markt, zoals nieuwe motoren, is het nog even wachten. In België gaat het orderboekje in september open.