Zijn verleidelijke koetswerk laat je onmiddellijk terug denken aan de eerst GT, meer bepaald die van de conceptwagen ‘Experimental GT’ die de voorbode was van de echt GT. Die Experimental GT was gebouwd op de basis van een Kadett B. Het was de eerste conceptwagen van een Europese fabrikant. Het was ook de eerste met inklapbare koplampen… We schrijven dan 1965.
Eenvoudig en sexy
De conceptwagen die vandaag wordt onthuld, leest als een boek vol verwijzingen. Zijn zuivere koetswerklijnen, de dubbele uitlaat en zijn afmetingen, inclusief de lange motorkap vooraan, zijn stuk voor stuk geslaagde referenties. Deze conceptwagen gaat voor eenvoud en sexyness. Gemakshalve hoeft hij momenteel nog geen rekening te houden met een aantal verplichte nummertjes zoals deurhendels, spiegels en ruitenwissers. De spectaculaire rode velgen verwijzen dan weer naar een motorfiets, te weten een Opel Motorclub 500 uit 1928 die vooral opviel door zijn twee knalrode wielen.
Motoren
Opel heeft al bevestigd welke motor er onder de motorkap zit! Het gaat om een kleine driecilinder benzinemotor met turbo die 145 pk en 205 Nm koppel levert. En dat is een verstandige keuze voor een coupé wiens gewicht onder de 1.000 kg ligt. Ook over de gewichtsverdeling is goed nagedacht: motor centraal vooraan en aandrijving naar de achterwielen. De sequentiële zesversnellingsbak wordt bediend via lepels aan het stuur.