Opel wilde bewijzen dat ecologie en prestaties hand in hand kunnen gaan en koos de 2.0 CDTI-motor van160 pk voor zijn Insignia ecoFLEX. Het hoge vermogen garandeert heel wat rijplezier. Keerzijde van de medaille zijn de hoge taksen en de zware verzekeringspremies. Daarom komt er nu een versie van 130 pk.
Finetuning

Opel gebruikt de gekende ingrediënten om het verbruik en de CO2-uitstoot te beperken: een betere aerodynamica, banden met lage rolweerstand, extra lange hoogste versnelling, schakelindicator, ... Het motorbeheer wordt gestuurd door sensoren die de druk in de verbrandingskamers meten. Verbruik en CO2-uitstoot worden tot een minimum herleid.

Sport Tourer eind dit jaar

Beide ecoFlex-motoren zijn verkrijgbaar in de vier- en de vijfdeursversie. Eind dit jaar komen deze motoren ook in de breakversie te liggen. Opel kondigt een acceleratie aan van 11,1 seconden voor de sprint van 0 naar 100 km/uur. De 160 pk-versie doet er nog eens 1,6 seconden minder over. De topsnelheid bedraagt 207 km/uur. Die vande160 pk-versie ligt 14 km/uur hoger. Het verbruik en de CO2-uitstoot zijn identiek bij beide versies: 5,2 l/100 km en 136 g/km. Hij is beschikbaar vanaf 26.700 euro.