Neem deze Insignia niet voor wat hij lijkt. Ondanks zijn oorlogstooi, kuipzetels en aerodynamische hulpstukken is de Opel Insigna OPC geen pure en harde sportwagen, maar meer een snelle GT. De komst van een automaat bevestigt deze stelling.
Adaptatief
In functie van de gekozen rijmodus (normaal, Sport of OPC), die inwerkt op de stuurinrichting, de ophanging en de versnellingsbak, verandert de automaat zijn schakelmomenten. In de OPC-stand klimt de motor zonder morren tot in de rode zone.
Het verbruik en de prestaties zijn trouwens bijna identiek aan de Insignia OPC met de manuele bak. De berline en de Sports Tourer spurten respectievelijk in 6,3 en 6,6 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is altijd elektronisch beperkt tot 250 km/u.
Met de nieuwe automaat bedraagt het verbruik van de vier- en de vijfdeurs 10,7 l/100 km terwijl hij 251 g CO2/km uitstoot. De cijfers van de Sports Tourer liggen iets hoger: 11,0 l/100 km en 259 g CO2/km.