Er bestaat al jaren een gentlemen's agreement tussen de constructeurs om de maximumsnelheid van hun auto's te begrenzen op 250 km/u. Zelfs dat is een discutabele snelheid, maar Audi, Mercedes en Jaguar hebben de regel al meermaals overtreden door een speciaal pakket of een variant aan te bieden die toch boven de limiet gaat. Opel doet dat nu ook op de Insignia OPC.
Verlaten autosnelweg
Op de Unlimited-versie wordt de begrenzing opgeheven waardoor de Insignia OPC tot 270 km/u haalt in de versie met manuele versnellingsbak. Een rijcursus op het testcircuit van Opel in het Duitse Dudenhofen geeft de klant de mogelijkheid om het potentieel van zijn auto in alle veiligheid te ontdekken.
Uiterlijke details
Om jouw achterliggers duidelijk te maken dat ze geen enkele kans maken om jou te volgen, krijgt deze speciale serie een blauw Brembo-logo, een nieuwe toerenteller en snelheidsmeter en desgewenst een matzwart koetswerk. Goed nieuws is dat Unlimited verkrijgbaar is in alle koetwerkvarianten (vierdeurs, vijfdeurs en break of Sports Tourer) en als automaat.
Wat is het nut?
Je kunt je de vraag stellen of deze Unlimited wel zin heeft. Wie 250 km/u rijdt op de openbare weg, laat staan 270 km/u, zal niet lang kunnen genieten van zijn rijbewijs. En op het circuit? Dan moet je er al een vinden waar je die topsnelheid van 270 km/u kunt bereiken. Alleen de verlaten Duitse autosnelwegen blijven over, het actieterrein is dus zeer beperkt.