Na de aantrekkelijke teaser toont Opel nu eindelijk zijn Manta GSe ElektroMod. De kleine viercilinder die de Duitse coupé in de jaren ’70 aandreef is in de garage blijven liggen. Hij is vervangen door een elektromotor die 147 pk naar de achterwielen stuurt.
Handbak is gebleven
Daarmee is dit meteen de krachtigste Manta ooit. De GT/E-versie die van 1974 tot 1975 werd gebouwd ontwikkelde namelijk slechts 105 pk. Maar hoewel de motor vervangen is, behoudt de GSe wel de manuele vierversnellingsbak van de oorspronkelijke auto. Je kan dus kiezen voor het plezier van het spel met de linkervoet en de rechterhand om te schakelen, of gewoon de bak in de vierde versnelling laten en in alle comfort rijden. De batterij van 31 kWh volstaat volgens Opel voor een rijbereik van zo’n 200 kilometer.
Uiterlijke opfrisbeurt
Niet alleen de motor is gemoderniseerd, want ook het algemene design is herzien. En het resultaat mag er best zijn. Zo kan je niet naast die gele lakkleur kijken. Het radiatorrooster kiest voor de nieuwe lichtsignatuur van Opel die op de jongste Mokka is ingewijd. Ook de diameter van de wielen is vergroot, want die zijn voortaan 17 duim groot.
Interieur grondiger aangepakt
Het koetswerk verandert al bij al niet te ingrijpend, maar in het interieur heeft een revolutie plaatsgevonden. Het dashboard omvat twee schermen van 10 en 12 duim die we al kennen uit de jongste SUV van het merk. De passagiers nemen dan weer plaats in de Recaro-stoelen uit de vroegere Adam S.