Opel zal, op zijn stand op het salon van Frankfort, een ultime versie voorstellen van de Vectra: de OPC. Deze bestaat in berline of break versie, en biedt eveneens de luxe om niet electronische geremd te zijn aan 250 km/h…
Deze hi-tech versie van de Vectra ontwikkelt 255 pk. De motorisering wordt verzekerd door een V6 turbo benzine van 2,8 liters, gemaakt in aluminium. Voorzien van deze turbo met dubbele turbine, de 6-cilinder blok levert een kracht van 188 kW/255 pk, die zo aan de Vectra hoge capaciteiten biedt : een topsnelheid van 260 km/u en een nul tot 100 km/u in minder dan 7 seconden. Bovendien, laat de maximum koppel van 355 Nm toe om in laag regime krachtige optrekkingen te verkrijgen. De OPC Vectra zal standaard geleverd worden met een manuele 6-versnellingsbak en zal begin december op de belgische & luxemburgse markt verschijnen.
Tweede generatie IDSPlus chassis
Het koetswerk van de Vectra OPC werd aangepast om aan zijn eigen kracht bestandig te zijn. Deze kreeg dus de IDSPlus, samen met de nieuwe generatie schokdempers CDC (Continuous Damping Control). De dempers begrenzen de bewegingen van het chassis door de tussenkomst van zelfstandige modules. Deze technologie heeft als taak het gedrag van de wagen te beheersen en door doeltreffend op het confort te spelen. De remmen – schijven van 345 mm vooraan en 292 mm achteraan – leveren krachtige verminderingen van snelheden op en laten fijne remdoseringen toe.
Sportieve houding
Het uitzicht van de Vectra OPC stemt overeen met het sportieve karakter. De voorzijde beschikt over verbredingen met luchtgaten en bijennest, maar het profiel krijgt velgen van 18 duimen met exclusief OPC-design. De achterzijde werd getekend door twee uitlaatbuizen. De binnenkant kreeg eveneens een sportief tintje : Recaro sportzetels, tellers met speciaal OPC design en sportief lederen stuur. Ten slotte deelt de Opel Vectra OPC een gemeen punt met de andere OPC familieleden : de rembeugels zijn blauw.
© Olivier Duquesne
Ontdek meer inzichten
Opel