Met dit initiatief krijgt het publiek de mogelijkheid kennis te maken met de topmodellen, de innovatiekracht en de filosofie van Mercedes-Benz en het nog exclusievere merk Maybach. Een kruispunt met nationale en internationale uitstraling De Grote Zavel is één van de meest prestigieuze plekjes in hartje Brussel. Deze wijk groeide de laatste decennia uit tot een waar kruis- en ontmoetingspunt voor liefhebbers van antiek, kunst, cultuur en culinaire specialiteiten. Topkwaliteit en vakmanschap zijn alomtegenwoordig. Dit geldt niet alleen voor de mooie gevels en architectuur van de huizen rondom dit marktplein, maar even goed voor de activiteiten, die hier worden georganiseerd en de unieke koopwaar, die er in exclusieve winkels en panden wordt aangeboden. Als hoofdstad van Europa geniet Brussel bovendien van een bijzondere aantrekkingskracht. Vele internationale organisaties en ondernemingen hebben zich om die reden dicht bij de Europese beslissingscentra gevestigd. De multiculturele gemeenschap is dan ook eigen aan Brussel. Een gemeenschap, die graag naar de Grote Zavel afzakt omdat de specifieke omgeving en de heersende sfeer aanzetten tot spontane contacten en gedachtewisselingen. Al deze redenen liggen aan de basis van de beslissing van DaimlerChrysler om net hier haar permanente vitrine voor Mercedes-Benz en Maybach te vestigen. Deze beslissing kadert trouwens in een bredere Europese strategie, die de oprichting van aantrekkelijke informatiecentra in grote steden met een internationale uitstraling tot doel heeft. Gelijkaardige initiatieven zijn vandaag al terug te vinden op de Champs Elysées in Parijs, in de Galleria Vittorio Emanuele van Milaan, op de Kurfürstendam in Berlijn, op de Königsplatz in Frankfurt en op Piccadily in Londen. De “studio” in Brussel heeft wel iets voor op alle andere. Hij is de grootste van de reeks en is naast een trefcentrum, ook de nationale showroom van het zeer exclusieve merk Maybach. Soortgelijke showrooms zullen in de toekomst, wereldwijd slechts op 25 plaatsen te vinden zijn.