Met zijn lengte van 4,86 meter past dit concept perfect tussen de 407 en de 607. Wellicht worden beiden door één model vervangen, dat dan 508 zou heten. Peugeot verandert met dit model het geweer van schouder en pikt opnieuw aan bij een sportieve stijl met klasse. Vergeet de grote radiatorroosters. Die ommezwaai was trouwens al merkbaar bij het SR1-concept en gaat hier verder. Het design oogt klassiek met het nodige dynamisme.

Hybride

Zoals te verwachten was, heeft Peugeot het prototype met een hybridemotor uitgerust. Die verschijnt in 2011 onder de motorkap van de 3008. Vooraan zorgt een 2.0 HDI diesel van 163 pk voor de aandrijving, terwijl ook een 37 pk sterke elektrische motor aan de achteras de berline voortstuwt. Meteen heeft de auto vierwielaandrijving. De 5 By Peugeot blijft wel zeer zuinig: gemiddeld verbruikt hij 3,8 l/100 km en stoot hij 99 g CO2/km uit. In de volledig elektrische modus stoot hij helemaal geen schadelijke gassen uit.