Het leeuwenmerk zal een zeer creatieve GT aan de wereld presenteren op het autosalon van Parijs. De 907 is het resultaat van een carte blanche voor de ingenieurs en designers van Peugeot. Deze coupé met twee plaatsen is afkomstig van de autocultuur die tussen geboeide gepassioneerden en competentie wordt gedeeld. Er zijn verwijzingen naar de huidige modellen met zijn radiatorrooster en een vloeiende lijn maar ook een architectuur die verwijst naar de tijd van de grote carrosserieontwerpers van de zotte jaren. 500 pk De 907 is een prototype om te rijden. De motorkap camoufleert een V12 motor van 6 L die de kleppen laat spreken om er 368 kW uit (500 pk) te halen. Longitudinaal bevestigd aan de achterkant van de vooras, brengt hij zijn koppel via een kleine overdracht over op een dwarse overbrenging met 6 standen gelegen voor de achteras. Twee zijuitlaten zijn zichtbaar aan de onderkant van elke zijde ... Dat neemt elke twijfel over zijn asfaltvraatzucht weg. In koolstof en een uniek zicht De structuur bestaat hoofdzakelijk uit een koolstofschaal. De passagiers vooraan hebben een fantastisch zicht op de twaalf trompetten van de luchtinlaten. De grote ruit laat het meest veelbetekenende deel van een motor in beweging zien. Het dak en de voorruit vormen één grote ruit, dat wordt voortgezet in de achterruit. Daarnaast is er ook een neerklapbare spoiler voorzien. De weegschaal geeft 1400 kg aan terwijl de lengte van de bolide 4,37 m, zijn breedte 1,88 m en zijn wielbasis 2,50 m bedraagt. De hoogte bedraagt slechts 1,21 m, wat normaal is voor dit soort katachtigen. De cockpit is opzettelijk net voor de achter as gemaakt om een lange motorkap te verkrijgen. Design boven alles Kunstvoorwerp... alvorens een luxeproduct in de Peugeot catalogus te worden? Niets bevestigt momenteel de mogelijkheid om deze Peugeot als een productiemodel te zien. Zelfs de naam... in ieder geval de 907 die in Parijs is voorzien van een binnenbekleding met bruine leren zetels, met lichtgrijs Alcantara en enkele toetsen van echt hout op het kruis van het stuur en de versnellingspook. Het toerental en de snelheid wordt zowel analoog als numeriek weergegeven, en het scherm van de centrale console is verbonden met een multimedia PC en GPS. Aan de buitenkant is de carrosserie van de coupé Grand Tourisme geschilderd in Molybdeen grijs en de wielen worden ondersteund door velgen van 18 inch en Michelin banden van 275/40 aan de voorkant en 345/35 aan de achterkant. Een volledige uitrusting voor brullende piloten.