Elk en nieuw jaar brengtbegint met goede voornemens. nieuwe oplossingen. Maar bij Peugeot ziet het er naar uit dat eris er zelfs een echte revolutie op til. aan de gang is. Met deze conceptstudie SR1 introduceert Peugeot een nieuwe lijn en een nieuw logo, maar maakt het ook zijn grote commerciële ambities duidelijk. Voor Tegen 2015 wil het Franse merkPeugeot drie plaatsen stijgen in de rangschikking voor constructeurs en plant niet minder dan 14 veertien nieuwe modellen.

Driezits roadster

Terug naar de De SR1, een is een 2+1 roadster. De Zijn gestrekte en fijne lijnen breken met de huidige stijlkenmerken van Peugeot. Deze lijnen bepalen inD de toekomstige het design van de modellen van het Franse merk krijgen een minder uitgesproken radiatorrooster en . Die zullen dus fijnere lijnen. gelijnd ogen met een minder uitgesproken radiatorrooster. Maar de katachtigepriemende blik blijft. De vernieuwing zet zich voort Iin het interieur, met zien we een mengeling van ‘vintage’ en ‘hightech’. Maar Ahet plaatje klopt en analoge en numerieke tellers vormen een coherent geheelgeslaagd huwelijk. Uiteraard is een concept het gedroomde uitstalraam om enkele gekke ideeën te lanceren. Zo zien we net achter het stuur twee kristallen torentjes waarop je het momentane verbruik en de autonomie kan opkunt aflezen. Of nog deeen klok die je ook als polshorloge kan kunt gebruiken. De Het derde stoel(tje) achterin is toegankelijk na het wegschuiven van de centrale console. Let tot slot op Hhet nieuwe logo, dat er ziet er gesculpteerd en modern uitziet en binnenkort ook op de nieuwe seriemodellen van Peugeot prijkt.te zien.

Hybride

Peugeot richt zich in bouwt verder aan de nabije toekomst op hybrides met de 3008 Hybrid4. Die heeft vierwielaandrijving en staat volgend jaar bij de dealers. Onder de kap vinden we een 1,6-liter benzinemotor met turbo van 218 pk die de voorwielen aandrijft. De achteras wordt aangedreven door een elektrische motor van 95 pk. D en de auto kan ook puur elektrisch rijden. Maar de grote troef is de verhouding prestaties/verbruik. Ondanks een vermogen van 313 pk, verbruikt de 3008 Hybrid4 gemiddeld slechts maar 4,9 l/100 km en stoot hij 119 g C02/km uit.