20200325085752polestar2.jpg

De hele autoproductie ligt stil door de pandemie, of de fabrieken zijn omgebouwd om mondmaskers, beademingstoestellen en ander medisch materieel te maken. Toch blijven een aantal constructeurs gewoon auto’s bouwen. Dat geldt onder meer voor de fabriek in het Chinese Luqiao, die eigendom is van Zhejiang Geely Holding en die wordt gebruikt door Volvo Cars. Daar is net officieel de productie gestart van de elektrische berline Polestar 2. “We gaan vandaag van start onder moeilijke omstandigheden en letten daarbij heel sterk op de gezondheid en de veiligheid van ons personeel,” zo zei Thomas Ingenlath, CEO van Polestar.

20200325085751polestar2.jpg

De eerste geproduceerde exemplaren gaan in prioriteit naar Europa. De leveringen op het Oude Continent starten nog deze zomer. Later zijn de Chinese en Noord-Amerikaanse markten aan de beurt.

20200325085839polestar2.jpg

Ter herinnering: in zijn eerste productiejaar is de Polestar 2 verkrijgbaar in één enkele versie met een batterij van 78 kWh (goed voor een WLTP-rijbereik van 470 kilometer) en twee elektromotoren met in totaal 300 kW (408 pk). Deze lanceringsversie is verkrijgbaar vanaf ongeveer 60.000 euro, maar Polestar belooft op termijn een minder krachtige basisversie van zo’n 40.000 euro.