Jean-Francois Christiaens

16 JUN 2021

Porsche 911 GT3 kiest voor discretie

Zin om te genieten van opwindend hoge toerentallen, maar wel liefst in alle discretie?

20210616075509porsche911gt3touring.jpg

Er is goed nieuws voor mensen die wel iets voelen voor de adembenemende atmosferische 4.0-zescilinderboxer van 510 pk en toerentallen van tot 9.000 o/m in de jongste generatie van de 911 GT3, maar die niet zo wild zijn van de demonstratieve look. Ook deze zevende editie van de sportieve Porsche is namelijk verkrijgbaar met het pack Touring.

20210616075513porsche911gt3touring.jpg

Uiterlijk is het meest opvallende verschil duidelijk het verdwijnen van de forse vaste achterspoiler van de 911 GT3. Hij is vervangen door een exemplaar dat automatisch opklapt. Maar ook flink wat andere details maken dat zowel het koetswerk als het interieur wat minder in het oog springen.

20210616075541porsche911gt3touring.jpg

De naam “pack Touring” verwijst trouwens naar een uitrustingsversie van de 911 Carrera RS uit 1973. De bedoeling was destijds om hem een zuiverder design en een klassieker interieur te geven. In 2017 blies Porsche het idee nieuw leven in door voor het eerst het pack Touring aan te bieden op de vorige generatie van de 911 GT3 (Type 991). Gezien het succes van de formule lanceert Porsche het idee vandaag opnieuw op de jongste GT3, die begin dit jaar is onthuld.

20210616075512porsche911gt3touring.jpg
20210616075713porsche911gt3touring.jpg

Voor het eerst is het pack Touring trouwens zowel verkrijgbaar met de manuele versnellingsbak als met de 7-traps PDK.

20210616075510porsche911gt3touring.jpg

Laatste belangrijk detail: dit pack is een gratis optie. Al moet je nog steeds minstens 174.640 euro ophoesten om ‘in alle discretie’ met dit monster naar huis te mogen rijden.

20210616075714porsche911gt3touring.jpg

Advertentie
Advertentie
Advertentie