De RS is een nog scherpere variant van de GT3 die zoveel mogelijk racetechnologie meekreeg. Onder meer door het dak – voor de eerste keer uit magnesium – en door de kofferklep en motorkap uit koolstofvezel weegt hij nog 10 kg minder.
Voor de aandrijving zorgt de krachtigste atmosferische motor in de 911-reeks, een vierliter zescilinder met 500 pk en 460 Nm. Hiermee haalt de 911 100 km/u in 3,3 seconden en 200 km/u in 10,9 seconden. Op de Nordschleife is hij zelfs nog een fractie sneller dan de Carrera GT.
Het koetswerk is afkomstig van de 911 Turbo, maar Porsche monteerde nog enkele extra
aerodynamische elementen. De spoilerlip vooraan kleeft bijna tegen het wegdek en de grote achtervleugel versterkt het imposante uiterlijk. De achterwielsturing en Porsche Torque Vectoring Plus met een volledig variabele differentieelsper op de achteras verhogen de wendbaarheid. De GT3 RS heeft standaard ook de breedste banden van alle 911-modellen.
Het interieur – afgewerkt met alcantara – werd overgenomen van de gewone GT3 maar heeft wel nieuwe kuipzetels op basis van de exemplaren uit de 918 Spyder.
De GT3 RS kost 185.977 euro, tegenover 140.844 euro voor de gewone GT3 met 25 pk minder.