Gedaan met wit met daarop rode of blauwe strepen, voor de nieuwe uitgave van de « fameuze » 911 GT3 RS (997) is oranje aan de orde.
Deze uitgave berust op het chassis van de Carerra 4 en is dus 44 mm breder, de GT3 RS is ook lichter en geeft op de weegschaal 1.375 kg aan, 20 kg minder dus dan de “standaard” versie. Net zoals de vorige versie van de GT3 RS (996), zit deze uitgave vol met carbon, de motorkap, de achteruitkijkspiegels en uiteraard de spoiler achteraan waar je niet naast kan kijken. Deze “street-legal” Porsche zal dus enkele euro’s aan reparaties gaan kosten indien één van die onderdelen beschadigd worden!
Dit ruikt naar competitie
Met zijn 415 pk aan 7.600 tr/min overschrijdt deze flat-six van 3.6 liter de magische grens van 100pk per liter met een totaal van 115.3 pk per liter. De 0 tot 100 km/u gaat in 4.2 seconden, de topsnelheid bedraagt 310 km/u. Wat het koppel betreft, gaan we van 385 Nm naar 405 Nm aan 5.500 toeren per minuut.
Binnenin zit er een echte « racing » sfeer in, rolbeugel, enorme brandblusser (die maakt het voor de passagier moeilijk om de juiste plaats voor zijn benen te vinden) en de sportzetels worden standaard geleverd. Het harnas met zes aanhechtingspunten is beschikbaar in optie. Om dit beest in toom te kunnen houden doet Porsche beroep op remmen in keramiek. Het sportstuur, dat een “0 punt” markering krijgt, de handrem en versnellingspook zijn met alcantara overtrokken.
Wat mag dat kosten …
De Duitse markt zal het eerst bediend worden, de eerste leveringen zouden eind 2006 moeten plaats vinden. 129.000 euro is het prijskaartje, exclusiviteit heeft nog altijd zijn prijs.
Met zijn 415 pk aan 7.600 tr/min overschrijdt deze flat-six van 3.6 liter de magische grens van 100pk per liter met een totaal van 115.3 pk per liter. De 0 tot 100 km/u gaat in 4.2 seconden, de topsnelheid bedraagt 310 km/u. Wat het koppel betreft, gaan we van 385 Nm naar 405 Nm aan 5.500 toeren per minuut.
Binnenin zit er een echte « racing » sfeer in, rolbeugel, enorme brandblusser (die maakt het voor de passagier moeilijk om de juiste plaats voor zijn benen te vinden) en de sportzetels worden standaard geleverd. Het harnas met zes aanhechtingspunten is beschikbaar in optie. Om dit beest in toom te kunnen houden doet Porsche beroep op remmen in keramiek. Het sportstuur, dat een “0 punt” markering krijgt, de handrem en versnellingspook zijn met alcantara overtrokken.
Wat mag dat kosten …
De Duitse markt zal het eerst bediend worden, de eerste leveringen zouden eind 2006 moeten plaats vinden. 129.000 euro is het prijskaartje, exclusiviteit heeft nog altijd zijn prijs.
Ontdek meer inzichten
Porsche