Hij is gebaseerd op de GT4 en herneemt dus de zescilinder boxermotor van 3.8 liter zonder grote aanpassingen. Uit het motorblok puurt hij 385 pk. In plaats van de manuele bak van de versie voor de openbare weg heeft de GT4 Clubsport een automatische zesversnellingsbak die bediend wordt via lepels aan het stuur. Ook het sperdifferentieel werd fiks onder handen genomen.
Stevige ankers
Onder de motorkap zien we dat Porsche er stevig is ingevlogen. Het chassis is danig aangepast want we vinden er de voortrein van de 911 GT3 Cup terug. De lichtere achterwielophanging is eveneens hernomen van de 911 GT3 Cup. Aan de vier wielen zitten 380 mm remschijven die gegrepen worden door zeszuigerremklauwen (vooraan) en vierzuigerremklauwen (achteraan). Nog steeds bij de remmen zien we dat het ABS-systeem in 12 verschillende standen instelbaar is. Ook het ESP tekent present, maar het werd wel opnieuw gekalibreerd.
De Cayman GT4 Clubsport zet 1,3 ton op de weegschaal maar is uiteraard voorzien van alle nodige veiligheidsmaatregelen: gelaste rolkooi, kuipstoelen, zespuntsharnas… Wat benzinetank betreft, geeft Porsche je de keuze uit 70, 90 en 100 liter.
Deze Cayman Clubsport is de jouwe vanaf 111.000 euro (excl. taksen). Liefhebbers?