Eerder dit jaar kreeg de grote berline van Porsche een grondige facelift. Intussen wordt de volgende generatie al volop ontwikkeld en getest, in het begin alleen met mules (onder het koetswerk van de huidige Panamera) maar nu ook met een vroege versie van het echte koetswerk. De algemene vorm van de auto wijzigt niet drastisch, maar zal er wel slanker uitzien. Net als bij de 911 verkiest Porsche evolutie boven revolutie. Er is ook geen reden om het roer om te gooien, want sinds de lancering in 2009 heeft Porsche ruim 100.000 Panamera’s verkocht ondanks bepaalde kritische reacties op de komst van deze ‘gezins-Porsche’.
De volgende Panamera staat op een nieuw platform (de zogenaamde Modularer Standardantrieb-Baukasten) dat binnen de Volkswagen-groep voor meerdere topmodellen bedoeld is, onder meer de volgende Contintental-reeks van Bentley. Dankzij dit platform en een intelligente materiaalkeuze wordt de nieuwe Panamera niet alleen stijver maar ook een honderdtal kilogram lichter dan het huidige type.
De nieuwe Panamera wordt in de loop van 2016 verwacht.