Technisch krijgt het nieuwe model een V6 biturbo op benzine van 2,9 liter, 330 pk en 450 Nm. De elektromotor voegt daar nog eens 136 pk en 400 Nm aan toe. Het gecumuleerde vermogen bedraagt volgens Porsche 462 pk en 700 Nm! De topsnelheid bedraagt 278 km/u en 0-100 km/u wordt in 4,6 seconden afgelegd.

Het interessantste is dat dit koppel voortaan al vanuit stilstand beschikbaar is! Vierwielaandrijving is standaard, net als de achttrapsautomaat. In tegenstelling tot de Tiptronic van het vorige model, gaat het nu om de PDK-bak met dubbele koppeling.

Opladen

De batterij gaat van 9,4 naar 14,1 kWh. Ze wordt niet zwaarder en biedt dus een hoger rijbereik in de volledig elektrische modus: 50 km volgens Porsche. De laadtijd bedraagt bijna 6 uur aan een standaard 230V-stopcontact en 10 ampère, maar met de optionele lader van 230V en 32 ampère kan de klus in 3,5 uur geklaard worden.

Vier rijmodi

De Panamera 4 E-Hybrid heeft vier rijmodi om de aandrijflijn optimaal te benutten: E-Power (100% elektrisch, de standaardmodus), Hybrid Auto (zo efficiënt mogelijk), E-Hold (die de batterijlading vasthoudt), en E-Charge (die meer van de V6-benzine vraagt om de batterijen op te laden). De modi Sport en Sport + spreken het sportieve karakter van de auto aan en gebruiken de benzinemotor constant.

De Panamera 4 E-Hybrid is vanaf nu verkrijgbaar en kost bij ons € 110.957. Het gemiddelde verbruik volgens de NEDC-cyclus bedraagt 2,5 l/100 km; de CO2-uitstoot bedraagt 56 g/km.