20210120075244porschetaycan.jpg

De Taycan, het speerpuntmodel van Porsches elektrische strategie, kwam eerst op de markt met de krachtigste aandrijflijnen onder de naam Turbo en Turbo S. Die moesten puristen geruststellen met prestaties die de merknaam waardig zijn. Maar je moet wel kunnen leven met torenhoge prijzen: afhankelijk van de gekozen versie ligt het startbedrag bij 160.000 tot 190.000 euro.

20210120075234porschetaycan.jpg

In oktober van vorig jaar kwam dan een meer betaalbare Taycan 4S. Die deed het prijskaartje zakken naar 110.000 euro. En vandaag gaat Porsche verder op die weg door de ‘gewone’ Taycan aan te kondigen.

Achterwielaandrijving

In tegenstelling tot de Taycans die tot op heden werden aangeboden drijft deze versie maar twee wielen aan. De achterwielaandrijver is verkrijgbaar met twee batterijformaten. Met de module “Performance” (79,2 kWh) ontwikkelt de Taycan tot 408 pk en belooft hij een WLTP-rijbereik van 431 kilometer

20210120075238porschetaycan.jpg

Kies je voor de “Performance Plus”-batterij (93,4 kWh), dan ontwikkelt de Taycan tot 476 pk en belooft hij een WLTP-rijbereik van 484 kilometer.

85.000 euro

Deze ‘instapversie’ van de Porsche Taycan staat vanaf half maart 2021 bij de dealers. De Belgische prijs is nog niet gekend, maar we weten al dat hij in Duitsland vanaf 83.520 euro in de catalogus staat.

20210120080127porschetaycan.jpg