De 'baby Range Rover' werd reeds in 2018 voorgesteld, waardoor het hoog tijd is voor een update om weer tot op het niveau van de concurrentie te komen. De veranderingen qua exterieurdesign zijn echter licht, om het zacht uit te drukken. Op een set nieuwe koplampen na, met nu ook Pixel LED-technologie, is het moeilijk om het verschil te zien tussen de jaargangen.
Geen knoppen meer!
Aan boord zijn de evoluties echter gemakkelijker op om te merken. Er is namelijk geen knopje meer te vinden op de middenconsole! De Britse SUV geniet daarnaast ook van hetzelfde zwevende display van 11,4 inch als in de rest van het gamma. Een scherm dat de nieuwste generatie van het infotainmentsysteem van JLR krijgt, waarmee je onder meer draadloos gebruik kan maken van Android Auto en Apple CarPlay.
Betere elektrische prestaties
Net als zijn exterieurdesign, veranderen de motorisaties onder de kap van de Evoque maar weinig met deze update, op de plug-inhybride P300e na. Dankzij een nieuwe chemische samenstelling van zijn batterij van 14,9 kWh, neemt het volledig elektrische rijbereik toe tot 62 km. De PHEV-variant kan ook van 0 tot 80% worden bijgeladen in een halfuur tijd als je hem aan een snellader aansluit.