Land Rover maakt enkele evolutie van zijn bestseller Evoque bekend. Onder de talrijke aanpassingen vinden we een opgekrikte uitrusting, een nieuwe automaat met negen versnellingen en een nieuwe vierwielaandrijving.

Nieuwe versnellingsbak

Land Rover had het al aangekondigd op het salon van Genève: er komt een nieuwe automaat met negen versnellingen. Meer is beter want hierdoor wordt brandstof bespaard. Volgens de constructeur draagt de automaat ook bij tot meer comfort en betere prestaties. Hij wordt beschikbaar met drie motoren: de 2.2 diesels met 150 en 190 pk en de 2.0 benzine met 240 pk.

Nieuwe integrale transmissie

De vierwielaandrijving, die Active Driveline gedoopt werd, kreeg een volledig nieuw beheer. Onder 35 km/u trekken alleen de voorwielen de auto. Het doel? Frictie vermijden en zo het verbruik verminderen. Indien nodig worden de achterwielen ingeschakeld in minder dan 300 milliseconden.

Al die veranderingen verminderen het verbruik en de CO2-uitstoot met respectievelijk 11,4 en 9,5 procent.

Meer uitrusting

Er zijn niet alleen nieuwe kleuren en velgen beschikbaar, Land Rover krikt de uitrusting van de Range Rover Evoque op met een systeem dat verkeersborden herkent, een parkeerhulp, een waarschuwing voor wegmarkeringen, …