Land Rover liet altijd al verstaan dat van de Range en Range Sport hybrides afgeleid zouden worden. Die zijn nu een feit. De CO2-uitstoot daalt tot 169 g/km, terwijl de prestaties op het niveau van de SDV8 blijven.
SDV6 en elektromotor
Dit model gebruikt de uitstekende drieliter V6-diesel. De hybridemodule bestaat uit een lithium-ionbatterij, een spanningsomvormer en een elektromotor met 35 kW en 170 Nm. Het meergewicht van 120 kg wordt met verve gecompenseerd door de elektromotor, die het vermogen opvoert tot 340 pk en het koppel tot 700 Nm tussen 1.500 en 3.000 tr/min. De prestaties kunnen wedijveren met de SDV8: minder dan zeven seconden voor 0 tot 100 km/u en een maximumsnelheid van 218 km/u (225 km/u voor Range Sport).
Volledig elektrische modus
Er zijn drie rijmodi beschikbaar, waarvan één volledig elektrische. Daarmee wordt een afstand van 1,6 km afgelegd met een maximumsnelheid van 48 km/u. De hybridemodule dringt het verbruik en de uitstoot terug tot respectievelijk 6,4 l/100 km en 169 g/km.
Strategisch geplaatste batterijen
Beide modellen werden van in het begin ontworpen om de hybridemodule te kunnen integreren. Zo vindt de batterij een plekje onder de vloer, waardoor noch de koffer noch de passagiersruimte beperkt worden. Volgens Land Rover zijn ook alle terreincapaciteiten behouden.
Zijderoute
Om het uithoudingsvermogen te bewijzen, heeft Land Rover drie Range Rover Hybrids ingezet tijdens een expeditie van 16.000 km. Het doel? Rijden van de hoofdzetel van het merk in Solihull (Groot-Brittannië) naar het moederhuis Tata in Mumbai (India). Een deel van het parcours in de twaalf doorkruiste landen is van de oude zijderoute, van Azië naar het Middellandse Zeegebied.