We weten al langer dat de Lagune vol van kwaliteiten zit. Toch kent hij niet het succes dat hij verdient. Renault wil de verkoop aanzwengelen en voert enkele veranderingen door. De Franse constructeur wil echter niet van een facelift spreken, vermits de auto nog niet aan de helft van zijn levenscyclus is.
Chassis 4Control « democratiseert »
Tot op heden kon je enkel met de krachtigste 4-cilinders de ophanging met vier sturende wielen verkrijgen. Vanaf nu kunnen ook de dCi 130 en 150 met deze schitterende ophanging uitgerust worden.
eco²
Het fameuze eco-label van Renault is nu ook op ander modellen van toepassing. De 1.5 dCi van 110 pk wordt, eindelijk, op aanvraag met een partikelfilter uitgerust en de dCi 150 krijgt een gewijzigd beheer, wat een lager verbruik oplevert. Dankzij een langere overbrenging en een minder energie vretende stuurbekrachtiging, verbruikt hij slechts 5,3 liter per honderd kilometer waarbij de uitstoot 139 gr/km bedraagt.
Zachte blik …
Om het uitzicht van de Laguna wat sportiever te maken, krijgen alle versies de voor- en achterlichten van de GT. Het interieur evolueert naar raffinement, waarbij nieuwe materialen en andere kleuren voor een luxueuze sfeer zorgen. De Carminat TomTom GPS (in optie) vormt vanaf nu de basis, terwijl twee speciale versies (Business en Black Edition) het aanbod komen verrijken. Ondanks de rijkere uitrusting en de betere kwaliteit, blijven de prijzen quasi onveranderd.