De Laguna heeft het midden van zijn levenscyclus bereikt, tijd voor een kleine facelift die hem wat dynamischer maakt. Tegelijkertijd daalt het verbruik en mogen nu meer versies van het 4Control-onderstel met vier sturende wielen genieten.
4Control
Met zijn achterwielen die meesturen rijdt de Laguna 4Control ongelooflijk efficiënt. Hij kleeft aan de weg en het erg levendige rijgedrag zorgt voor massa’s rijplezier. Helaas was het onderstel tot nu toe alleen verkrijgbaar met de krachtigste motoren. Maar de dingen veranderen, vanaf nu is 4Control ook beschikbaar met de dCi 130 of 150 en de dCi 175 met automaat.
Scherper
Terwijl de dynamische kwaliteiten van de Franse berline door iedereen gelauwerd worden, overtuigt het uiterlijk heel wat minder. Daarom frist Renault de Laguna op met onder meer een nieuwe neus. Het resultaat is geslaagd en hij oogt in ieder geval pittig.
En de uitrusting?
Al in de standaarduitvoering vervangt Renault de vertrouwde stereo door een radio van Arkamys met optioneel een Bose-systeem daarbovenop. Voor de navigatie is er keuze uit twee systemen: de Carminat TomTom of de Carminat Bluetooth met dvd.
Minder verbruik
Renault legt de appetijt van zijn motoren aan banden waardoor die zowat 0,5 liter minder verbruiken. Bovendien stoot de dCi 110 maar 120 g CO2/km uit. Knap werk, maar niet genoeg om het de Duitse concurrentie moeilijk te maken of om aanspraak te maken op een overheidskorting op de aankoopprijs.