Cameron Glickenhaus, de Amerikaanse multimiljonair die zijn eigen sportwagens bouwt onder de merknaam SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus), wil met de Mini Boot een kruising tussen een sportwagen en een rasechte rally-auto op de markt brengen. Half maart 2020 liet zijn zoon James op zijn Facebook-pagina een ballonnetje op om te polsen of er interesse was voor het concept. Afgelopen weekend liet hij via hetzelfde medium weten dat er veel interesse was en dat het project dus concreet zal worden uitgewerkt.

In tegenstelling tot zijn eerdere projecten zoals de SCG 007, die tot in de puntjes afgewerkte hypercars voor miljonairs zijn, zou de Mini Boot ‘betaalbaar’ moeten worden door een heel basic afwerking en… door ze enkel als zelfbouwkit aan te bieden. En in de plaats van een hoogtoerige V8 zou de stoere offroader worden aangedreven door een 2.2-viercilinder van General Motors. Dankzij een laag gewicht (“in de voetsporen van de Lotus 7”, zo schrijft Glickenhaus) zou die de auto toch voldoende snel moeten maken. De Mini Boot zou standaard twee en als optie vier wielen aandrijven en zou geschikt moeten zijn voor zware beproevingen als de Dakarrally of de Baja 1000. “We zijn nog aan het werken aan de prijszetting en andere details”, zo besluit Glickenhaus zijn bericht.