Volledig elektrische Audi A6 Avant
Na al te zijn betrapt op de Nürburgring, vermoedelijk als sportief RS-model, hebben onze spionagefotografen nu de toekomstige elektrische Audi A6 betrapt als break. Met andere woorden: de volgende generatie Audi A6 Avant. De even cijfers zijn voortaan namelijk voorbehouden aan batterij-elektrische modellen bij het Duitse merk. De oneven cijfers zullen dan weer gebruikt worden voor modellen die nog (even) een verbrandingsmotor hebben.
De grote nieuwigheid die we kunnen spotten op deze nog goed gecamoufleerde break, zijn de in twee gesplitste koplampen. Vermoedelijk zien we hier de nieuwe lichtsignatuur die geleidelijk aan ook op de rest van het Audi-gamma te vinden zal zijn. De enige officiële info die we voorlopig echter hebben, is dat deze toekomstige Audi A6 op hetzelfde PPE-platform zal staan als de volgende generatie Porsche Macan en Audi Q6 op batterijen.
Meer dan 1.000 pk voor de Porsche Taycan GT?
Porsche zet zijn testwerk voort met een opgevoerde versie van de Taycan op de fameuze Nürburgring, zoals deze foto's van onze spionagefotografen bewijzen. Het model nadert dan ook zijn midlifefacelift, en Porsche zou van die gelegenheid gebruik maken om een GT-variant te onthullen met meer dan 1.000 pk om de concurrentie aan te gaan met de Tesla Model S Plaid! Iets dat de R&D-afdeling van het merk uit Weissach ook al heeft laten doorschemeren. Om een dergelijk vermogen te behalen, krijgt de Duitse sportwagen waarschijnlijk een derde elektromotor. Qua prestaties gaan we er vanuit dat de Taycan GT zijn Amerikaanse concurrent kan voorbijstreven met een sprint van 0 tot 100 km/u in minder dan 2 seconden en een topsnelheid van meer dan 322 km/u!
Volgende generatie Audi Q3 nog met verbrandingsmotor
Audi is voorlopig nog niet van plan om zijn gamma volledig uit elektrische modellen te laten bestaan. Het Duitse merk is namelijk ook bezig met de volgende generatie Q3, die in 2025 het levenslicht zou moeten zien. Een SUV die onlangs werd betrapt door onze spionagefotografen en die ook de gesplitste koplampen krijgt. Over zijn motorisaties weten we voorlopig nog niets, behalve dat er nog steeds verbrandingsmotoren zullen zijn, waarschijnlijk met enige elektrificatie, maar dus (nog) niet volledig elektrisch.