De 8-Reeks wordt BMW’s vlaggenschip: de luxecoupé moet concurreren met de Mercedes S-Klasse Coupé en Lexus LC, en zelfs met de Bentley Continental. Het conceptmodel toonde BMW al in het Italiaanse Villa d’Este, en tijdens de 24 Uren van de Nürburgring lichtten de Beiers al een tipje van de sluier van de M-afgeleide.

Uit de M5?

Er wordt gefluisterd dat deze BMW M8 de aandrijflijn van de aankomende M5 overneemt, zij het in een iets krachtigere variant. Dat zou betekenen dat de M8 een 4,4 liter grote V8 biturbo onder de kap krijgt. Als absolute vlaggenschip van het BMW-gamma zal deze M-versie vlotjes over de grens van 600 pk gaan. De kans is ook groot dat deze M8 een gelijkaardige uitschakelbare xDrive-vierwielaandrijving krijgt als die in de nieuwe M5.

M-pakket

BMW zou de ruimte tussen de gewone 8-Reeks en de M8 groot genoeg willen houden, omdat heel wat klanten gewoon een luxecoupé willen die niet overdreven sportief is. Wie zijn 8-Reeks toch een sportievere uitstraling wil geven, kan kiezen voor een M-pakket.

Primeur

Het is overigens de eerste keer dat BMW een M-afgeleide maakt van zijn 8-Reeks. Zijn illustere voorganger uit de jaren 90 kreeg officieel nooit een M8-variant. Wel werd er een prototype gemaakt, maar dat ging nooit in productie.