Na de Ioniq 5 en 6 komt logischerwijs nummer 7, die onze spionagefotografen hebben betrapt op foto terwijl de wagen nog in volle ontwikkeling is. Het lijdt geen twijfel dat het een imposante SUV wordt, maar met al die camouflage is het nog moeilijk om zijn design in te beelden. Zijn proporties en de plaatsing van zijn koplampen doen in ieder geval vermoeden dat hij een zeer gelijkaardige, of misschien zelfs vrijwel identieke look krijgt als die van de Seven-conceptcar, die in 2021 werd voorgesteld.
De EV9 van Hyundai
Zoals quasi alle andere elektrische wagens van de Zuid-Koreaanse groep, wordt deze Ioniq 7 SUV waarschijnlijk gebouwd op het e-GMP-platform van Hyundai. Gezien zijn forse formaat, gokken we dat hij ook over 7 zitplaatsen beschikt en dat hij een gelijkaardige techniek onder de kap krijgt als zijn neef, de Kia EV9.
500 km rijbereik?
In het elektrische vlaggenschip van Kia zit er een grote batterij van 99,8 kWh, gekoppeld aan een elektromotor van 150 kW (204 pk) of net twee motoren voor een totaal van 283 kW (385 pk) en 600 Nm. Twee configuraties die vermoedelijk ook in de bodem van deze Ioniq 7 worden geplaatst, waarmee ook dit model een rijbereik van ongeveer 500 km zou moeten. Het zou ook kunnen dat de Ioniq 7 nog een instapversie krijgt met een batterij van 76,1 kWh om de prijs te drukken. Wordt vervolgd...