De volgende 911 zou om economische redenen het platform van de Audi R8 kunnen gaan gebruiken. Dat doet nu ook dienst onder de Lamborghini Huracán. Voor de puristen die nu vrezen dat de 911 binnenkort de motor centraal achterin krijgt: daar zal niets van aan zijn, de 911 blijft trouw aan de motorpositie helemaal achteraan. Dat geeft hem niet alleen een eigen weggedrag, maar ook een achterbank – die weliswaar alleen voor kleine kinderen geschikt is.
Zescilinder boxer
Geen revoluties onder de motorkap: de zescilinder boxermotor zal er nog steeds zijn. Die krijgt opnieuw twee turbo’s, en zal niet fundamenteel verschillen van wat er vandaag onder de motorkap van de 991.2 zit. Op de GT3 en enkele heel exclusieve modellen na keert de atmosferische motor wellicht niet terug. Een hybrideversie zou logisch zijn en een elektrisch rijbereik krijgen van 50 kilometer. De verbrandingsmotor in de hybride zou de klassieke boxermotor moeten zijn.
Panamera?
In het interieur zal de 911 zich wellicht grotendeels baseren op de Panamera, met een digitaal instrumentenpaneel, een groot centraal touchscreen en uitgebreide connectiviteit. De 911 is een sportlegende, maar zal wellicht de rijhulp niet vergeten.