De Fransen blijven karig met informatie over hun vierdeurs, maar we vermoeden dat de motoren uit de “gewone” Mégane ook hun opwachting zullen maken onder de motorkap van de sedan. We gokken dus op TCe-benzinemotoren van 100 en 130 pk, en dCi-dieselmotoren met 90, 110 en 130 pk. Ook de EDC-zestrapsautomaat met dubbele koppeling zal zijn weg wel vinden naar de vierdeurs.
What’s in a name?
Maar of die vierdeurs gewoon “Mégane sedan” zal heten, is maar zeer de vraag. De vierdeursversie van de vorige Mégane heette immers Fluence, maar die was geen verkoopsucces. We gokken dus op een volledig nieuwe naam, net zoals de Laguna veranderde in Talisman.
Succes?
De vierdeurs-Mégane was in Europa nooit echt een populair model, maar in andere werelddelen zoals Zuid-Amerika slaat hij wel aan. Renault zal dus vooral daar rekenen op verkoopsuccessen. De onthulling is allicht voorzien voor het autosalon van Parijs later dit jaar.Ontdek meer inzichten
Renault