Net als in de Fiat 500C en DS3 Cabrio strekt het soepele dak zich uit van de voorruitstijl tot aan de kofferklep. Maar in tegenstelling tot die twee modellen, wordt het authentieke cabriogevoel hier versterkt omdat je de dakbogen tussen de A- en B-stijlen kunt verwijderen. Je kunt ze opbergen in de kofferklep, terwijl het dak elektrisch opent (of sluit) in twaalf seconden. Tot slot vermelden we nog dat het dak beschikbaar is in drie kleuren (blauw, rood of zwart), ongeacht de gekozen koetswerkkleur.
Technisch (bijna) hetzelfde als de coupé
De cabriolet neemt zoals verwacht de motoren van de coupé over: twee driecilinder benzines (1.0 atmosferisch met 71 pk en 0.9 turbo met 90 pk). Smart laat ook de keuze tussen een manuele versnellingsbak of een automaat met dubbele koppeling. Zonder dak (en zeker zonder de dakbogen) had de cabrioversie wel nood aan extra verstevigingen van de structuur en de A-stijlen.