De ingrediënten voor een goede Bond-film bestaan uit actie, bloedmooie vrouwen, een strak scenario dat je weinig adempauze geeft en, last but not least, mooie wagens.

James Bond kreeg voor deze film een Aston Martin DB10. Zoek je niet suf in de catalogus, want van de DB10 werden er slechts 10 exemplaren gebouwd, speciaal voor de geheim agent. Wat we wel weten is het volgende. De DB10 gaat “from zero to sixty (mph) in 3.2 seconds and has a few tricks up here sleeve…” De DB10 is wel een goede indicatie die aangeeft waar het design van de toekomstige Aston Martins naartoe evolueert.

Als “bad guy” zien we de hypergetalenteerde Christoph Waltz terug, aan boord van een Jaguar C-X75. Ook dat model is nooit in productie gegaan. Het was een fascinerend prototype dat in 2010 werd voorgesteld en in 2012 nog eens werd aangekondigd, met aangepaste aandrijving. De Jaguar maakte zowel indruk met z’n bloedmooie lijnenspel als wat er onder de motorkap zou schuil gaan: een hybride aandrijving die bestaat uit een 1.5 liter benzinemotor met turbo die goed is voor 500 pk en twee elektrisch aangedreven motoren die het totale vermogen op 850 pk brengen. Op papier moet James Bond alvast de duimen leggen.

Nog goed nieuws voor de die hard fans van 007: de vlammenwerper achteraan de Aston Martin is terug en James Bond is niet bang om ‘m te gebruiken. Bewijzen in de trailer!