Deze “Spyder” zal slechts in 100 exemplaren geproduceerd worden. Exclusieve modellen die, zoals we van het merk gewoon zijn, er bijzonder opvallend uitzien, ook binnenin. Spyker liet zich naar eigen zeggen inspireren door de eerste vliegtuigen, met een mengeling tussen aluminium, witte tellers en leder met motief. De Spyder beschermt zijn inzittenden met een elektrische stoffen kap.
Exit Audi
Onder de motorkap achteraan doet Spyker normaal een beroep op Audi voor de motor. Maar de Nederlanders achtten de tijd rijp voor iets anders. Centraal achterin zit nog steeds een V8, maar die komt voortaan uit Zweden: niemand minder dan Koenigsegg levert voortaan de motoren. Maar in tegenstelling tot de blokken in de Zweedse supercars zijn de motoren hier ontdaan van alle drukvoeding.
De vijf liter grote motor werd volledig herzien. Met een hogere compressieverhouding, dubbele injectie en een rode zone bij 8.000 tpm produceert deze V8 ongeveer 600 pk en 600 Nm. Goed om weten: dezelfde motor vindt ook zijn weg naar de gesloten versie van de C8 Preliator.