De Rodius werd door (nimmer tevreden) journalisten op de korrel genomen voor zijn onwaarschijnlijke stijl en achterhaalde techniek. Na vele jaren heeft SsangYong eindelijk besloten om hem te vervangen. Qua stijl lijkt het Koreaanse huis definitief op de goede weg.

Zeven aparte zetels

Het sterke punt van de Rodius was ongetwijfeld zijn ruimte. Aangezien men een winnend team niet verandert, bevestigt de constructeur dat dit nog altijd het geval is. De nieuwe Rodius heeft zeven zitplaatsen. SsangYong werkte ook aan het comfort en de uitrusting. We zien vooral een grote evolutie in de stijl. Gelukkig maar.

Bekende motor

Geen verrassing onder de motorkap. De oude Mercedes-motor uit de prehistorie wordt in de prullenmand gegooid en vervangen door de motor van het huis: een tweeliter viercilinder die 155 pk en een koppel van 360 Nm tussen 1.500 en 2.800 tr/min ontwikkelt. 

SsangYong brengt de nieuwe Rodius zeer binnenkort op de markt.