Eindelijk! Tot op heden had de Subaru Impreza niet het verwacht succes, vooral door het ontbreken van dieselmotoren in het gamma … Daar komt nu verandering in, maar het aangekondigde vermogen zal misschien net iets te hoog liggen om een breed publiek te overtuigen!

De enige boxer motor op diesel van de wereld

De Impreza gaat gebruik maken van dezelfde motor als de Legacy, Outback en Forester. Het gaat dus om de viercilinder van 2 liter met 150 pk aan 3.600 tr/min. Het koppel van 350 Nm is beschikbaar van 1.800 tot 2.400 tr/min. Spijtig genoeg hebben ze niet aan een fiscaal voordelige versie gedacht, wat ongetwijfeld zijn invloed zal hebben op de verkoop van dit model in België, ondanks zijn vele kwaliteiten. Net zoals bij de Forester hebben ze de motor aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen gekoppeld.

Een tragere Sport versie

Subaru gaat twee versies aanbieden, een normale en een Sport versie. Tegen alle verwachtingen in is de Sport versie trager dan de normale versie. Ze halen beiden een topsnelheid van 205 km/u, maar om van 0 tot 100 km/u te geraken heeft de Sport 9 seconden nodig, de normale versie maar 8.6. Het gemiddeld verbruik komt uit op 5.8 en 5.9 liter, wat overeenkomt met 152 en 155 gr/km CO2 uitstoot.