De GSX-S (’S’ staat voor ‘street’) kreeg wel een nieuw aluminium frame. Voor de nodige dosis veiligheid zorgen het ABS en de in drie modi in te stellen tractiecontrole. Verder kreeg de geweldenaar vooraan een upside down vork en radiaal gemonteerde zuigerremklauwen van Brembo.
Aan de buitenkant is de GSX-S een typische Japanse roadster: een slanke achterpartij, een gedrongen voorpartij en een complex motorblok dat zich van z’n donkerste kant laat zien.
Naast de naakte versie onthulde Suzuki ook de GSX-1000F: die is hetzelfde als de GSX-S maar kreeg wel het nodige kuipwerk aangemeten. Dat moet ‘m meteen een stuk praktischerer maken als het op dagelijkse ritten aankomt.
Wat bedeesder is de nieuwe DL650 V-strom: een uitmuntende machine die zich in z’n nieuwe XT-plunje (net zoals bij Yamaha!) gerust over het onverhard laat sturen. De XT-versie kreeg velgen met aangepaste banden, hij heeft extra beschermingstukken (aan het carter en aan de zijkant van de motor), het zadel is comfortabeler, het windscherm kreeg bovenaan een extra verlengstukje, LED-spots zijn van de partij, net zoals ABS en een vernieuwde styling. Kortom, een kleine grote… En wie bij de accessoires kijkt, die kan niet naast de bagagekoffers uit aluminium heen.