Na de Panamera, Cayenne, Boxster en Cayman krijgt dus ook de 911 een GTS-afgeleide. Het recept is precies hetzelfde: iets meer pk’s in een zeer luxueus uitgerust model. De 911 Carrera GTS past tussen de Carrera S en de radicalere GT3 en neemt de Carrera S als basis. De 3.8 boxermotor met zes cilinders werd hier opgevoerd van 400 naar 430 pk, waardoor de GTS in vier seconden naar 100 km/u sprint. Met de PDK-automaat tenminste, want als je liever zelf schakelt met de zevenversnellingsbak duurt het vier tienden langer. De topsnelheid ligt boven 300 km/u.

De GTS biedt ook extra uitrusting en beschikt over een adaptieve ophanging (PASM) die de 911 één centimeter verlaagt, het Sport Chrono-pakket, verduisterde bixenonkoplampen, matzwarte velgen van 20 duim en stoelen bekleed met leder en Alcantara. De sportiviteit wordt nog benadrukt door de specifieke uitlaat.

Porsche presenteert meteen een breed GTS-aanbod, met behalve de twee genoemde versnellingsbakken ook keuze tussen achter- of vierwielaandrijvingen en een coupé- of cabriokoetswerk.