De meest opvallende wijziging is de voorzijde, die een op zijn minst spectaculaire grille krijgt, die wat doet denken aan… de Buicks uit de jaren 50. Het zal zijn voor- en tegenstanders hebben, maar het gaat niet om de enige wijziging. Suzuki voorziet immers ook xenonlampen, nieuwe velgen, iets grotere banden en vier nieuwe koetswerkkleuren.
Binnenin
Binnenin vallen de wijzigingen ook op: de afwerkingskwaliteit gaat erop vooruit, met imitatieleer voor het dashboard, chromen inlegplaatjes en pianolak voor het audiopaneel en de ventilatiemonden. Suzuki voegt ook een adaptieve snelheidsregelaar toe (op de GLX-uitvoering), die zich baseert op de snelheid van je voorligger.
Nieuwe motoren
Onder de kap herziet Suzuki zijn benzinemotoren, met een nieuwe 1.0 en 1.4. De turbomotoren ontwikkelen respectievelijk 112 en 140 pk. Vierwielaandrijving is verkrijgbaar op alle versies, terwijl alleen de krachtigste motor aan een automaat wordt gekoppeld. Dat is voortaan een zestrapsautomaat, die de vorige continu variabele transmissie (CVT) vervangt. De S-Cross behoudt wel zijn 1.6 diesel van 119 pk.
De gefacelifte S-Cross is nu verkrijgbaar, en kost tussen € 18.999 en € 31.299.