Het is niet de eerste keer dat een prototype van de Italiaanse hypercar geveild wordt. Het is dan ook het eerste model van het merk uit Maranello dat een hybride aandrijving gebruikte! De ontwikkeling van de F150, zijn interne codenaam, vergde daarom veel tijd en veel prototypes. Drie ervan hebben nu hun weg gevonden naar Mecum Auctions voor de Monterey-veiling die in augustus zal plaatsvinden.
F150 Muletto M4
De eerste werd al twee jaar voor de lancering van de LaFerrari gebruikt. De Italiaanse ingenieurs noemden hem de F150 Muletto M4. Het idee achter dit prototype lijkt op dat van het eerder dit jaar verkochte exemplaar: een V12 ingebouwd in een 458 om de befaamde aandrijving te ontwikkelen, maar vooral om de uitstoot ervan te controleren. Een belangrijk element voor de homologatie.
F150 Mulotipo MP1
Het F150 Mulotipo MP1 prototype begint langzamerhand te lijken op de uiteindelijke versie van de Italiaanse hypercar zoals we hem kennen. Het werd intensief gebruikt van maart 2012 tot augustus 2013. Intensief, want in slechts anderhalf jaar legde hij 36.068 km af! In dit geval om het koolstofvezel chassis te testen en de juiste integratie van de hybride mechaniek.
Prototipe Preserie PS1
De F150 Prototipe Preserie PS1 staat nog dichter bij de lanceringsversie. Er is geen twijfel mogelijk dat dit een productieauto is! Of liever pre-productie ... Alles is er, enigszins verborgen door wat zwarte elementen, inclusief de beroemde hybride aandrijflijn met bijna 1.000 pk! Kunnen we dus zeggen dat dit de allereerste LaFerrari is? Opnieuw beknibbelde Ferrari niet op de ontwikkeling en de verificaties, want met deze auto is 16.348 km gereden!