In 2015 begreep Andrews dat een wagenpark van meer dan 100 auto’s niet meer te beheren valt en dat hij er ook onmogelijk nog ten volle van kon profiteren. Daarom besliste hij om zijn collectie grondig te verkleinen door 80 wagens te verkopen. Hij scoorde er een recordbedrag mee voor een privécollectie, want veilinghuis RM Sotheby’s wist meer dan 53 miljoen dollar te bekomen.
Vandaag heeft zijn familie beslist om de overige auto’s van de hand te doen. En we mogen gerust stellen dat Andrews zich een aantal prachtige beestjes had toegeëigend, waaronder een adembenemende vloot van Aston Martins: een DB4 GT Zagato met een palmares (geschat op 11 tot 14 miljoen dollar), een DB4 GT met het stuur links (4,5 miljoen dollar), een DB5 Cabriolet (2 miljoen dollar), een DB2/4 Cabriolet met speciaal koetswerk (1 miljoen dollar), een DB5 Coupé (1 miljoen dollar) en een DB4 GT Zagato Sanction II (3 miljoen dollar).
Bij de andere merken zijn blikvangers onder meer een Jaguar D-Type uit 1955 (7 miljoen dollar), een Ferrari 250 Lusso (1,5 miljoen dollar), een Bentley uit 1929 in oorspronkelijke staat (1,3 miljoen dollar) en, vooral, zijn favoriet en een van de oudste modellen van de collectie, een Duesenberg Model J Dual Cowl Phaeton uit 1929. Met een geschatte waarde van meer dan 3 miljoen dollar is deze Amerikaan waarschijnlijk een van de meest onwaarschijnlijke vooroorlogse wagens, met een machtige 8-cilinder in lijn met dubbele bovenliggende nokkenassen. Andrews was zo verzot op de prestaties en de verfijning van dit kranige oudje dat hij er talrijke rally’s mee reed, zodat dit de Duesenberg met de meeste kilometers ter wereld is geworden.
Als er in dit lijstje iets naar je zin staat, moet je op 12 augustus 2021 naar de veiling van RM Sotheby’s in Monterey.Wil je steeds het laatste autoadvies ontvangen?
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: